Ako vybudovať silnejšie vzťahy so zákazníkmi? CRM, personalizáciaa automatizácia sú základom.

Obsah

Každá interakcia (potenciálneho) zákazníka s vašou firmou je príležitosťou. No nielen na nákup.

Je príležitosťou spoznať vášho zákazníka. Jeho správanie. Čo sa mu odohráva v hlave. Ako vytvára rozhodnutia. Ako sa cíti na vašej stránke. Zákaznícka skúsenosť nie je len o výsledku. A ani o tom, čo sa deje na povrchu. Je o celkovom dojme, ktorý zanecháva vaša firma. Je o pocitoch, reakciách a spokojnosti s každou interakciou, ktorú majú zákazníci s vašou firmou.

Je úplne jedno, čo je zameranie vašej spoločnosti. Zákaznícka skúsenosť je dôležitým faktorom vo všetkých oblastiach podnikania. Od prvého oťukania sa až po nákup a následnú podporu je každý bod kontaktu príležitosťou vryť sa do pamäte a posilniť zákaznícky vzťah.

Ako teda môžete zlepšiť túto skúsenosť?

Magické trio zákazníckej skúsenosti

Kľúčom je mať dobre nastavené interné procesy, efektívne využívanie CRM systému a používanie automatizácie a personalizácie pri komunikácii s klientmi. Tieto prvky spolu tvoria základ pre úspešné riadenie zákazníckej skúsenosti.

1. Dobre nastavené a optimalizované interné procesy sú receptom na úspech. V takomto prípade zabezpečujú plynulý chod firmy a efektívne riešenie potrieb zákazníkov. S dobrými internými procesmi sa minimalizuje riziko chýb a zlepšuje sa celková produktivita.

2. CRM (Customer Relationship Management) je kľúčom k lepšiemu porozumeniu potrieb a preferencií zákazníkov. Pri každom telefonáte, e-maile alebo stretnutí je dôležité, aby vaši zákazníci cítili, že ste na nich pripravení a že ich poznáte. Vďaka dobrej správe záznamov a komunikácie v systéme CRM, ktorý je prispôsobený na mieru vašej spoločnosti, môžete poskytovať až trikrát osobnejšiu a informovanejšiu komunikáciu. Znalosť potrieb a histórie interakcií s vašou firmou vám umožní efektívne riešiť požiadavky klientov či objednávky, čo v zvyšuje produktivitu vášho podnikania a zabezpečuje lojalitu klientov. Dokážete sledovať svojich zákazníkov a ich správanie pomocou prehľadnej a funkčnej databázy, spravovať predajné a marketingové aktivity a plánovať – to všetko v jedinej CRM aplikácii. Vďaka tomu môže vaša firma presne identifikovať obchodné príležitosti a aktívne riadiť vzťahy so zákazníkmi, čím získava konkurenčnú výhodu na trhu.

3. Automatizácia a personalizácia sú zásadné piliere pre posilnenie zákazníckej skúsenosti. Tento bod nie je žiadnou novinkou, no aj tak sa podceňuje. Pomáhajú nám efektívne komunikovať so zákazníkmi a poskytovať im relevantné a prispôsobené informácie. Vďaka automatizácii vieme spravovať a sledovať vzťahy s veľkým počtom zákazníkov, zatiaľ čo personalizácia nám dovoľuje vytvárať osobnejšiu skúsenosť pre každého zákazníka.

Mapovanie zákazníckej cesty

Úplne prvým krokom k zlepšeniu zákazníckej skúsenosti je pochopenie zákazníckej cesty. Lebo na to, aby ste skutočne poznali vášho zákazníka a jeho pohnútky, mu musíte v prvom rade porozumieť. Mapovanie cesty zákazníka je tak hlavnou ingredienciou k optimalizácii interakcií s vašimi zákazníkmi.

Pýtate sa, čo to vlastne je?

Ide o vizuálne znázornenie procesu, ktorý zákazníci vykonávajú, od prvých krokov až po dokončenie akcie (napríklad prihlásenie sa na odber noviniek, nákup a podobne).

S cieľom zlepšiť zákaznícky zážitok je dôležité zachovať zákaznícky orientované myslenie a rýchlo identifikovať oblasti, ktoré si vyžadujú pozornosť. Nástroje na mapovanie cesty zákazníka, ktoré sú často súčasťou systémov CRM, vám umožňujú vytvoriť prehľadné vizuálne prezentácie a získavať cenné informácie o výkonnosti komunikačných kanálov, procesov, potrebách zákazníkov a ďalších oblastiach, ktoré ovplyvňujú rozhodovanie zákazníka. S týmito poznatkami môžete neporovnateľne ľahšie identifikovať a riešiť problémy, čo vedie k zlepšeniu zákazníckej skúsenosti a zvýšeniu lojality zákazníkov. A to je zrejme cieľ každej spoločnosti. Respektíve, mal by byť.

Automatizácia prostredníctvom Skybow

Doba technológií diktuje jedno – automatizácia. Bez nej ste niekoľko krokov pozadu za konkurenciou. Dnes sa dajú automatizovať už takmer všetky procesy. Tak prečo si to nespraviť jednoduchšie a posunúť tak efektivitu fungovania biznisu na úplne nový level?

Máme pre vás TIP, ako na to. Skybow.

Táto technologická vychytávka pod našou réžiou predstavuje intuitívny low-code framework na vytváranie a správu riešení/aplikácií na SharePointe. Umožňuje jednoduché a rýchle vytváranie aplikácií na mieru potrebám firme/organizácie. Toto riešenie šetrí nielen vašu peňaženku, ale aj niečo omnoho cennejšie – váš čas. Tak dajte adios Power appkám.

Navrhnuté riešenie si viete po jeho vytvorení jednoducho zapackovať a deploynúť na SharePoint site zákazníka aj na inom tenante. Framework je modulárny, a tak umožňuje ľahkú prispôsobiteľnosť a rozšíriteľnosť formulárov podľa potrieb vašej firmy. To, že je používanie tohto riešenia naozaj easy peasy, svedčí aj Skybow Action Builder, kde si vďaka Drag and Drop funkcionalite viete jednoducho navrhnúť automatizáciu vášho workflowu.

  • Skybow prichádza so stabilnou podporou s pravidelnými aktualizáciami, čo zabezpečuje vždy aktuálne riešenia pre zákazníkov.
  • Promptne reaguje na zmeny a aktualizácie od Microsftu.
  • Svojimi funkcionalitami rozširuje SharePoint, čím obohacuje možnosti jeho využitia.
  • Môžete jednoducho navrhovať a implementovať zlepšenia bez potreby programovania.
  • Táto no-code platforma vám umožňuje vytvárať rôzne procesy a to aj s využitím custom komunikácie, ako sú e-maily, SMS správy a ďalšie.

Bodka na záver.

Zlepšenie zákazníckej skúsenosti nie je jednorazovým úsilím, ale neustálym procesom zlepšovania a prispôsobovania sa potrebám zákazníkov. S dobrou znalosťou zákazníckej cesty a efektívnym využitím nástrojov ako je Skybow môžete svoje zákaznícke skúsenosti posunúť na úroveň, o ktorej sa vám ani nesnívalo a dosiahnuť tak nespornú konkurenčnú výhodu vo vašej oblasti. A ako už tušíte – nemusíte byť na to sami. My vás povedieme bodmi, ktoré potrebujete implementovať, zautomatizujeme vaše procesy a nastavíme vaše digitálne riešenie na mieru vašej spoločnosti. Otvorte sa riešeniam budúcnosti a zvýšte tak efektivitu vášho fungovania.

Nepodarilo sa vás prihlásiť. Skúste to prosím znova.
Super, úspešne ste sa prihlásili na odber.

Páčia sa vám naše články?​

Prihláste sa na odber nášho newslettera​

Podobné články

Nakopnite svoju firmu firemným lifehackom

Nechajte nám kontakt a my sa vám ozveme do 24 hodín